.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
میزان رشد بیکاری جوانان اعلام شد
معاون وزیر کار با اشاره به اینکه اقتصاد باید ۷ درصد رشد کند تا شرایط اشتغال دانش آموختگان فراهم شود، گفت: نرخ بیکاری این گروه در حال حاضر حدود ۲۲ درصد است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، حسن طایی با بیان اینکه همه دستگاه ها در ایجاد اشتغال نقش دارند، گفت: در حال حاضر ۲۲ میلیون فرد شاغل در اقتصاد ایران حضور دارند و ۲ و نیم میلیون نفر هم بیکارند که براساس آمار رسمی مرکز آمار، نرخ بیکاری ۱۱.۵ درصد است.

معاون وزیر کار در تعریف بیکاری اظهارداشت: هر کس در طول هفته گذشته یکساعت فرصت شغلی داشته باشد، شاغل محسوب می شود و در غیر این صورت فرد بیکار تلقی می شود. در حال حاضر، نرخ بیکاری جوانان ۱۸ درصد و دانش آموختگان بین ۲۱ و نیم تا ۲۲ درصد است که در این بین نیز نرخ بیکاری دانش آموختگان دختر ۳۰ درصد و پسر ۱۲ درصد است.

طایی افزود: به طور کلی امروز در تمام بازارهای جهان، بیکاری دانش آموختگان مسئله جدی محسوب می شود؛ چرا که کارآفرینان و سرمایه گذاران در صدد جذب این افراد هستند.

وی با بیان اینکه ما توجه جدید به دانش آموختگان و علوم جدید در ایجاد اشتغال داریم، گفت: کسری رشد بیکاری و سرمایه گذاری ناکافی در اقتصاد موجب انباشت بیکاری و تورم رکودی شده است که امیدواریم با خروج از تحریم‌ها اوضاع بهتر شود.

طایی افزود: در همه جای جهان سلسله مراتبی برای نظام آموزش عالی تعریف شده و انتظار نیست دانش آموخته یک فرد کاملا با مهارت باشد، اما انتظار می رود مطابق نیاز بازار، رشته های تحصیلی در دانشگاه ها عرضه شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: اقتصاد ایران نیازمند رشد بالای ۷ درصد است تا بتواند مشاغل مورد نیاز دانش آموختگان را فراهم کند./250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

بابا پنجعلی 31 خرداد 1394
الکی میگه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.128 seconds.